Szanowni Państwo!
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Radomsku uprzejmie informuje, iż z dniem 1 stycznia 2012 roku weszła w życie znowelizowana Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U.2012 r. poz. 391). Zgodnie z jej zapisami, z dniem 1 lipca 2013 r. będą obowiązywać nowe zasady odbioru odpadów od mieszkańców, za które odpowiedzialna stanie się Gmina.
W tym celu Gminy przejmą obowiązki właścicieli nieruchomości w zakresie zagospodarowywania odpadów komunalnych oraz wyłonią w drodze przetargu publicznego podmiot, który będzie odbierał i zagospodarowywał odpady zgodnie z podjętymi uchwałami, które stanowią akt prawa miejscowego oraz znowelizowaną Ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Z dniem 1 lipca 2013 roku właściciele nieruchomości zamieszkali na terenie Gmin zostaną objęci nowym systemem gospodarowania odpadami i będą zobowiązani uiszczać opłaty na rzecz gminy.
Przedmiotowa ustawa nie przewiduje wygaśnięcia umów na wywóz odpadów stałych. W związku z powyższym właściciele nieruchomości, aby uniknąć ponoszenia podwójnych kosztów związanych z odbiorem odpadów komunalnych powinni wypowiedzieć dotychczasowe umowy zawarte z PGK Sp. z o.o., ze skutkiem na dzień 30 czerwca 2013 r. Prosimy złożyć w/w wypowiedzenia do dnia 30.04.2013 roku.
W związku z tym powinni Państwo:
- wypełnić druk dostępny w zakładce Zakład Oczyszczania Miasta – Obsługa klienta – wzory dokumentów do pobrania lub w siedzibie Spółki;
- złożyć w/w wniosek w siedzibie Przedsiębiorstwa lub wysłać pocztą listem poleconym do końca kwietnia bieżącego roku, bądź w przypadku administratorów nieruchomości wielorodzinnej zgodnie z okresem wypowiedzenia określonym w umowie
|